logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۹۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

اموال اتحادیه‌های ادغام شده استرداد شدند

اموال-اتحادیه‌های-ادغام-شده-استرداد-شدند
رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر بازپس‌گیری اموال اتحادیه‌های ادغام شده گفت: اموال اتحادیه‌های ادغام شده چندین سال بود در دست اتحادیه‌های قبلی مانده بود که استرداد شد.

سجاد مقدمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به بلاتکلیفی اموال اتحادیه‌های ادغام شده در استان زنجان اظهار کرد: اتحادیه‌هایی که ادغام شده و از گردونه خارج شدند باید اموال آن‌ها تحویل داده می‌شد که روسای این اتحادیه‌ها طبق قانون نظام صنفی از تحویل املاک امتناع نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یکی از اتحادیه‌ها نزدیک به ۶ سال بود اموال اتحادیه را تحویل نمی‌داد، ادامه داد: ابتدا به افرادی که اموال بیت‌المال را تحویل نمی‌دادند اخطار شفاهی داده شد و برای دومین بار از طریق اظهارنامه اقدام شد که باز تمکین نکردند.

مقدمی با بیان اینکه به ناچار از طریق مراجع قضائی وارد عمل شدیم عنوان کرد: با ورود مراجع قضائی این افراد به استرداد اموال اتحادیه‌ موظف شدند، علاوه بر این چند سالی که در اموال بیت‌المال در دست‌شان بود، در حال تنظیم شکوائیه‌ای هستیم جهت درخواست خسارت چندین سال گذشته که از دادن اموال امتناع کردند.

وی با اشاره به اینکه اموال اتحادیه‌ها بیت‌المال است و کسی نمی‌تواند در اختیار بگیرد ادامه داد: طبق قانون هم اگر اتحادیه‌ای ادغام شود باید اموال را به اتحادیه جدید تحویل دهد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه نگه‌داشتن اموال اتحادیه‌ها توسط برخی از افراد به یک اقدام مرسومی تبدیل شده در حالی که این کار خلاف قانون است و باید این اموال استرداد شود تاکید کرد: هر اموالی در هر اتحادیه‌ای باشد بعد از تحویل دادن ریاست آن اتحادیه اموال آن را نیز باید استرداد کند.

وی با بیان اینکه چندین اتحادیه ادغام شدند که چهار اتحادیه از دادن اموال استنکاف می‌کنند و هر چهار اتحادیه باید اموال بیت‌المال را تحویل دهند ادامه داد: برخی از اتحادیه‌ها حتی چهار سال اموال بیت‌المال که برخی از آن دو باب مغازه را شامل می‌شود بدون اجاره بها استفاده کردند که باید طبق قانون خسارت آن را نیز پرداخت کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر